روستای برنجگان

روستای برنجگان ، بخش باغبهادران ، شهرستان لنجان ، استان اصفهان

روستای برنجگان

احمدرضا محمدیان برنجگانی
روستای برنجگان روستای برنجگان ، بخش باغبهادران ، شهرستان لنجان ، استان اصفهان

انتقاد و پیشنهاد

قبل از هر چیز باید از همه هم ولایتی های دوست داشتنی و خوب خودم تشکر کنم که با نظرات و پیشنهادات جالب و زیبا که برام گذاشتن منو شرمنده خودشون کردن ، واقعآ دست همتون درد نکنه که خودتون برای ارتقاء و پیشرفت روستای عزیزمون با من همکاری می کنید و امیدوارم که همکاری شما ادامه داشته باشه ، در ضمن باید به یه نکته اشاره کنم ، همه شما خوب می دونید که هدف از ایجاد این وبلاگ اینه که یه تکونی به فرهنگ روستای خودمون بدیم و بتونیم فرهنگ و اخلاق و اداب و رسوم خودمونو برای بقیه سرمشق قرار بدیم ولی بعضی دوستان که اسم نبرم بهتره پیام گذاشتن و بعضی عکس ها را مورد نکوهش قرار دادن ، با توجه به اینکه اینجانب قصد دارم عکس هایی از اداب و رسوم روستا  و عکس های قدیمی و غیره در وبلاگ بزارم امیدوارم این مورد تکرار نشه و کسی را مورد توهین قرار ندیم .همه ما از یک روستا هستیم و جالب نیست که همدیگر را تخریب کنیم


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

تشکر

امروز نظرات جالب و خواندنی از طرف  آقایان افشین و افشار و فرشاد و بهشاد دریافت کردم که نظرات خیلی خوبی داده بودن و پیشنهاد داده بودن که از مراسم عروسی و شادی و آداب و رسوم برنجگان فیلم و عکس در وبلاگ بزارم ، حالا از شما خواهشمندم که فیلم و عکس هایی که قابل پخش هستند برای من ایمیل کنید تا از آنها در وبلاگ استفاده کنم .

ایمیل : navid_business@yahoo.com


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

اطلاعات برنجگان در فرمانداری و استانداری

بسمه تعالی

روستای برنجگان

اطلاعات روستا:

از حدود 280 سال پیش اولین شخصی که این روستا را افتتاح نمود به نام لطفعلی خان لاری که جهت کشاورزی کشت برنج به این سرزمین امد و بنا به مرقوبیت نوع برنج ان این روستا را برنجگان نامیدند که مساحت این روستا 37 هکتار میباشد

تصاویر:

کانال و اسفالت                  چشمه جوشان قدیم             پل ارتباطی با صادق اباد         جدول کشی قبرستان

 

 

دهیار: حاج ابوالفتح شفیعی  فرزند:حمزه علی  شناسه:13  متولد:1342   مدرک تحصیلی:دیپلم ساختمان

 

رئیس شورا:حسین عتی محمدی فرزند:عتی شناسه:3113  متولد:1357  مدرک تحصیلی:دیپلم تجربی

 

 

اقدامات صورت گرفته در روستا:

1-اسفالت معابربه مقدار15000 متر

2-جدول گذاری وکانیو گذاری معابر

3-صاف کردن زمین جهت پیشبینی قبرستان

4-سنگچین کردن دهانه سه پل در مسیر سیلاب

 

مراکز ICT  در شرف افتتاحیه

 


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگانشورای اسلامی برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

اصطلاحات و لهجه مردم روستا

لهجه مردم روستای برنجگان هم مثل دیگر روستاهای کشور زیبا و دلنشین است و وقتی با مردم باصفا و مهمان نواز روستا هم صحبت می شوی از هم نشینی با انها لذت خواهی برد و هرگز در بین انها احساس غربت نمی کنی . قصد دارم برخی از اصطلاحاتی که در صحبت هایشان استفاده می کنند را برای شما بنویسم :

چاق باشید = سلامت باشید

لته = زمین کشاورزی

جوق = جوی اب

جلد = سریع

کوچولی = کوچولو

ورکندن = پریدن

انگولی = انگشت

کلسبر = جهنم

کیچه = کوچه

بید = بود

نیل = نزار

دی = ده

ارسی = کفش

روخونه = رودخانه

چینه = دیوار

ارچینه = پله چوبی

 


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

چشمه برنجگان

در کنار پل روستای برنجگان چشمه آب سرد به چشم می خورد که ابی روان و گوارا از دل سلسله جبال زاگرس است که با طی مسیر خود را به رودخانه زاینده رود می رساند . آب این چشمه به حدی دلنشین و گواراست که وقتی از این اب نوش جان میکنی تمام وجودت سرشار از لذت و ارامش می شود . 

از دوران قدیم بخاطر نبودن اب تصفیه شده و قابل شرب وجود این چشمه برای اهالی روستا قابل اهمیت بوده است و از اب چشمه جهت شستشو و اشامیدن و تهیه غذا و استحمام و ... استفاده می کردند و در حال حاضر با توجه به وجود اب لوله کشی و تصفیه شده از اب چشمه فقط برای اشامیدن اهالی روستا و رهگذران استفاده می شود . در زمان قدیم دسترسی به آب چشمه با سختی همراه بود که در سالهای اخیر با همت مردم روستا و مسئولان ذیربط دسترسی به ان راحت تر شده است . امیدوارم اگر گذر شما دوستان عزیز به روستای برنجگان افتاد از اب چشمه نوش جان کنید و لذت ببرید .


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

برنجگان



برنجگان روستای زیبای من عاشقت خواهم ماند و دوستت خواهم داشت و با تو درد دل خواهم گفت و گوش خواهم داد به نغمه های زیبایت و بی هیچ سخنی در آغوشت خواهم گریست بی آنکه حس کنی در تو ذوب خواهم شد بی هیچ حراراتی اینگونه شاید احساسم نمیرد . با قدم زرن در دل کوچه هایت درد دلم را برای تو می گویم میدانم تو اسرار مرا در درونت نگه میداری نه بخاطر اینکه رازدار هستی بلکه بخاطر اینکه وجود باصفایت از هر زشتی و پلیدی مبراست . تمام خاطرات کودکی با وجود تو زنده می شود .

شب از دریچه چشمانم رویش گلهایت را میبینم و راز نگاهم را با تیغهای سوزان افتاب به زمهریر قلبت میفرستم و اب زلال مهرورزی دیدگانم را به پای نازکین نهال امیدت جاری میکنم تا جان سوخته ام سایه افکند به خاطرات تلخ سالهایی که بی تو گذشت.

يك روزي اگر پس از يك يا دو دهه ي ديگر من و شمايي كه در اين سوي زادگاهمان روزگار مي گذرانيم. به هر انگيزه اي دوباره حتي براي يك بازديد كوتاه به روستايمان برويم .اگر بجاي كوچه ، محله و روستايي كه در حافظه مان داريم . با مكاني روبرو شويم كاملا متفاوت با تمامي تصويرذهني قبلي مان دچار چه احساسي خواهيم شد؟ اولين سؤال آيا اين نخواهد بود كه من در كجايم و هرآنچه درجلو ديدگان  من است چيست ؟ خانه ها ، كوچه ها و نقطه به نقطه جايي كه در آن زندگي مي كردم اكنون كجاست ؟

تمامي موجوديت روستايمان با همه ي زشتي ها و زيبايي هاي خود در گذر زمان در ذهن ناخود آگاه و خودآگاه من و شما حك شده و در حافظه مان نقش بسته است. هر روستا و شهري  بناگزيردر گذر زمان دستخوش تغيير و تحول خواهد شد اما اگر اين تغييرات، بنياد تمامي دستاوردهاي قبلي را نابود سازد بمنزله ي نابودي تمامي حافظه جمعي و تاريخي آن محل خواهد بود . گوشه هايي ازآثار انسانی هر شهر و روستا براي حفظ اين حافظه بايد باقي بماند . اين كه چه چيز و كدام اثر و یا بافت معماري قابليت ماندگاري دارد بسته به ارزش گذاري افراد كارشناس مي باشد . اما من وشما حتي اگر كارشناس هم نباشيم آيا مي توانيم به آساني خاطرات مان از مسجد كوچك و بزرگ ، حمام ، کوچه و پس کوچه های روستايمان را به فراموشی بسپاریم؟

تصور كنيم روز و لحظه اي را كه در بلندي اي ايستاده ايم و به جايي مي نگريم كه روزي و روزگاري در آن زاده شده ايم. رشد كرده ايم. در مدرسه ي فقط  یک اتاقه آن با دانش آمورانی از كلاس اول تا پنجم و يك معلم که برای کلاس اول تاپنجم  درس می داد در س خوانده ايم .به صحرا و كوه و دشت رفته ايم.ازدامنه ي اين يا آن كوه و تپه هيزم آورده ايم و...اكنون هيچ اثري از آن خاطرات را نتوانيم ببينم .حال اين تغييربه هر دليل كه روي داده باشد چه بدلیل بروز عوارض طبيعي،چه تخريب بافت قديمي و ساخت و ساز با الگوهاي شهري ، تفاوت چنداني در احساسي كه  آن لحظه آدم را در بي كجايي قرار مي دهد نمي كند.

بزرگ شدن تاوان داشت ومن نمی دانستم  چقدر رها بودم هر تابستان به شوق دیدن روستای محل تولدم  انقدر اشتیاق داشتم که تا صبح سفر خوابم نمی برد بعد از رسیدن به روستا انقدر میدویم که نفسم بند می آمد با رسیدن به چشمه پایین روستا آنقدر آب میخوردم که دل درد میگرفتم  تا به در خانه خودمان برسم در همه همسایه را می زدم وبه دوستام ورود خودم را خبر میدادم همان روز اول آفتاب صورتم را می سوزاند . چه خوب بود در کنار تنوری گرم شوی که در روز مه الود روستا برای پختن نان مهیا شده بود و آش دوغی که سبزی هایش را خودم از طبیعت جمع کرده بودم کاش هر تابستان تکرار میشد ولی افسوس بزرگ شدم  دیگر رها نیستم دیگر نمی دوم حتی اجازه نمی دهم آفتاب صورتم را بسوزاند بزرگ شدم  واین تاوان بزر گیست

 

 


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگاندل نوشته ها

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

هیئت محبان حضرت ابوالفضل العباس

درماه محرم همه مردم بالاخص بچه های هیئت محبان حضرت ابوالفضل العباس شور و حال حسینی خاصی دارند و همگی برای برپایی منظم و با شکوه محفل سید و سالار شهیدان تلاش فراوانی می کنند من هم از مراسم عزاداری مردم برنجگان در تاسوعا و عاشورای حسینی این عکسهای زیبا را تهیه کردم و برای شما عزیزان در وبلاگ گذاشتم امیدوارم از دیدن این عکسها خوشتون بیاد

 


موضوعات مرتبط: هیئت ابالفضل العباس

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.

دانلود آهنگ جديد